logo

ORGANIC STYLE

5 основних факторів успіху в торгівлі органічною продукцією Фото: AgroPortal.ua

5 основних факторів успіху в торгівлі органічною продукцією

ORGANIC STYLE 27.04.2020  07:11 250

Мати чітку стратегію, слідкувати за ринками і відстежувати зміни, передбачати тенденції, будувати особистісні відносини зі своїми покупцями, а також не боятися вчитися на власних помилках. І це далеко не повний перелік завдань для виробника органічної продукції.

Про це розповів  експерт із розвитку органічного ринку з Дослідного інституту органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) Торальф Ріхтер під час IV Міжнародного конгресу «Органічна Україна-2020: Перезавантаження. Актуалізація органічних брендів».

«Виробникам потрібно визначити основні шляхи для свого органічного бізнесу і працювати відповідно до чітко продуманої стратегії. Але при цьому слід завжди мати план В. Якщо будете інвестувати в одну культуру чи виробничу систему ви будете дуже чутливими до змін. Також слід спостерігати за ринками та оцінювати своє бізнессередовище для того, щоб передбачати тенденції та поворотні точки», — рекомендує Торальф Ріхтер.

За його словами варто більше інвестувати в особистісні відносини зі своїми покупцями, а також в технічне обладнання.

«Якщо ви хочете бути успішними і заробляти в органічному бізнесі потрібно дотримуватися стратегії лідера та стати таким лідером доданої цінності. При просуванні органічної продукції в рітейл варто уникати пластику, вибудувати бездоганний імідж та активно брати участь в соціальних і місцевих проектах», — говорить Торальф Ріхтер.

За його словами, в Європі є кілька прикладів таких лідерів. Один з них торгівельна марка Nature Planet, що належить швейцарській мережі роздрібної торгівлі. З 1994 року по 2018 рік продажі цієї марки стабільно зростали і важливо, що не було поворотної точки та «відкату» назад.

«Українські мережі роздрібної торгівлі теж можуть мати такий успіх, але для цього потрібно взяти до уваги кілька факторів. Це прагнення про органічне направлення повинно бути зафіксовано в стратегії цілої компанії, а не лише певного відділу. Потрібно мотивувати персонал, щоб він дійсно був амбасадором органічної продукції в супермаркетах. Потрібно зробити органічну продукцію помітною на полицях торгівельної мережі для того, щоб покупці могли легко знайти її», — радить Торальф Ріхтер.

Ще одним із факторів успіху, на думку експерта, є здатність передбачати тенденції. Важливо враховувати, що на ринку органічної продукції ціни досить не стабільні, оскільки на нішеві продукти ціни часто коливаються. І щоб бути в курсі всіх змін потрібно регулярно переглядати не лише офіційні дані та новини, а й соціальні мережі, долучатися до платформ лідерів думок і контактувати з експертами, які здатні передбачати подальші тенденції.

«Інвестиції в довгострокові відносини з споживачами є важливою частиною і ми спостерігаємо, що ситуація щодо експорту органічної продукції з України останніми роками значно змінилася. Сьогодні на українському ринку спостерігається два типа органічних експортерів: трейдери, які працюють на спотовому ринку та експортери, які намагаються побудувати дійсно особистісні довгострокові відносини. Ці два види відрізняються. Перші — чекають на найкращу пропозицію і не зацікавлені в тому щоб відкрити двері господарства для потенційних покупців. Така модель ведення бізнесу може бути успішною лише тоді, коли попит на органічну продукцію з України набагато вищий за пропозицію.

Трейдери, які інвестують в побудову особистих відносин, особисто відвідують своїх покупців закордоном і запрошують на своє господарство, намагаючись побудувати партнерські, навіть, дружні відносини з ключовими покупцями, які приймають рішення. Така модель більш стійка в умовах збільшення конкуренції на ринку», — зазначає Торальф Ріхтер.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram