logo

ORGANIC STYLE

Дослідження: Чи готові українці купувати органічну продукцію?

Дослідження: Чи готові українці купувати органічну продукцію?

ORGANIC STYLE 04.05.2020  07:33 428

Нинішня криза змінила наш звичний ритм життя, внесла корективи в плани виробників, а також вплинула на вподобання споживачів. Сьогодні більшість з нас почала турбуватися про зміцнення імунітету, здоровий спосіб життя та здорове харчування. Чи ситуація з пандемією коронавіруса вплине на попит на органічну продукцію?

В рамках IV Міжнародного конгресу «Органічна Україна-2020: Перезавантаження. Актуалізація органічних брендів». кандидат економічних наук, доцент, завідувач кафедри аудиту та державного контролю, Вінницький національний аграрний університет Оксана Гуцаленко представила результати дослідження «Цінність органічних продуктів. Портрет споживача органічної продукції».

Із загальної кількості учасників дослідження 72% становили жінки і 28% — чоловіки. За словами Оксани Гуцаленко, жінки мають більшу зацікавленість у власному здоров’ї  та сім’ї тому більш обдумано і відповідально підходять до вибору продуктів та цікавляться новинками.

65% з опитаних мали — вищу освіту, що свідчить про швидке сприйняття інформації та вміння з нею працювати, 22% - загальну середню, 11% — освітньо-кваліфікаційний рівень і близко 2% — робітничої кваліфікації.

Для більшості респондентів — майже 90%, походження продуктів харчування має значення. І 70% опитаних знають, що таке органічна продукція. Про неї вони дізналися з інтернету, соціальних мереж та від друзів і знайомих.

35% опитаних з органічною продукцією пов’язують з асоціацією що вона — натуральна, 21 % — екологічна та 20% — без ГМО і хімії. І лише 9% учасників дослідження знає про сертифікацію органічної продукцію.

При цьому 45% не довіряє виробникам, які стверджують, що їх продукція є органічною згідно з міжнародними стандартами.

«Потрібно посилювати довіру до українських виробників органічної продукції і в цілому довіру до органічної продукції. Тому що 45% — це вагомий відсоток. Також потрібно збільшувати інформованість про наявність органічної продукції в торгівельних мережах та загалом про можливість її придбання», — вважає Оксана Гуцаленко.

В ТОП-3 органічних продуктів, які цікавлять найбільше споживачів, опитані включили овочі та фрукти, м'ясо та м’яснe продукцію, молочну продукцію. При цьому 41% відповіли, що найзручніше органічну продукцію купувати в супермаркеті, 37% — в спеціалізованому магазині, 19% —безпосередньо у виробника і лише 3,5% — через інтернет.

Для 47% опитаних прийнятно буде якщо органічна продукція буде  коштувати на 10-25% більше за традиційну, 36% — вважають, що вона має бути за ціною на рівні традиційної продукції. Саме доступною ціною в Україні можна стимулювати попит на органічну продукцію — таке бачення мають 38% опитаних. 


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram