logo

ORGANIC STYLE

Шлях на Схід: країни Арабського світу стануть наступними ринками для української органіки

Шлях на Схід: країни Арабського світу стануть наступними ринками для української органіки

ORGANIC STYLE 31.01.2020  07:34 888

Сьогодні 80% органічної продукції з України експортується до ЄС, але за декілька останніх років ціни на сировину на цих ринках почали знижуватися, тому виробники дивляться на ринки США, Канади, Японії, Китаю. При цьому недооцінюються ринки країн Перської затоки і Близького Сходу.

Таку думку висловила голова правління Ukrainian Organic Cluster, консультант з торгівлі органічною продукцією з України Марія Махновець під час прес-конференції з анонсування українсько-арабської виставки «AUABI 2020 UKRAINIAN-ARAB EXPO».

«Ukrainian Organic Cluster активно почав просувати органічну продукцію і українських виробників за кордоном, в нас було декілька торгових місій, і сподіваюся, що країни Перської затоки і Близького Сходу стануть наступними ринками для української органічної продукції», — зазначає Марія Махновець.

За її словами, посушливий клімат та брак води в країнах Близького Сходу не дозволяє вирощувати органічну продукцію в потрібних обсягах, але, незважаючи на це, там є розуміння, що таке organic, встановлені рамки і вимоги до виробництва, а також імпорту органічної продукції.

«На ці ринки потрібно дивитися з точки зору органіки, оскільки країни Близького Сходу мають націлену політику на стимулювання виробництва якісної продукції, зростає молоде покоління, яке хоче споживати натуральну і органічну продукцію. Також все більше в цих країнах стає експатів, які там живуть, ведуть бізнес, але при цьому вони вже мають традицію споживання органічних продуктів і поширюють їх на цих ринках», — розповідає Марія Махновець.

Вона відмічає, що від країн Арабського світу дуже багато запитів на кондитерську продукцію, бакалію, солодощі, тобто на вже готову продукцію. При цьому потрібно зважати, що близько 80% продовольчої продукції в ці країни імпортується, і для українських виробників тут є великі перспективи.

«Очікується, що ринок органічних продуктів харчування і напоїв на Близькому Сході до 2022 року становитиме близько $19 млрд, демонструючи збільшення показника сукупного середньорічного темпу зростання більше 14%, починаючи з 2015 року. Це зростання помітне за рахунок збільшення роздрібних площ за останні 5 років на 60%», — зазначає Марія Махновець.

Аналізуючи країни, експерт розповіла, що Об’єднані Арабські Емірати сьогодні є діловим центром, де дуже багато експатів, це країна з великою кількістю роздрібних мереж не лише національних, а й міжнародних. Тож на полицях цих магазинів може бути продукція українського виробництва.

Також Марія Махновець відмітила, що за рахунок реекспортності ОАЕ українські виробники можуть не лише працювати на цьому ринку, а водночас стати глобальним гравцем і на інших ринках.

Інша країна, на яку радить орієнтуватися експерт, — Саудівська Аравія.

«Це країна з найбільш розвинутою економікою в цьому регіоні, тут проживає 2/3 населення Близького Сходу, а ринок продуктів харчування оцінюється в $9,4 млрд. За прогнозами генерального управління статистики, загальна кількість роздрібних магазинів продовольчих товарів у 2019 році мала б сягати 50 тис., а загальне споживання здорових та органічних харчових продуктів до 2019 року оцінювалося в понад $27 млн».

Експерт зазначила, що такі оптимістичні прогнози скоріш за все справдилися, і сьогодні показники є вищими. «Тому тут є великі можливості для українських виробників», — вважає Марія Махновець.

Вона радить виробникам органічної продукції використовувати всі можливості й дивитися не лише в бік таких далеких країн як США, Канада, Японія, Сінгапур, а починати налагоджувати зв’язки з країнами Арабського світу.


Для довідки: виставка «AUABI 2020 UKRAINIAN-ARAB EXPO» пройде в Києві 11-13 червня 2020 року. Ініціатором та основним організатором заходу є AUABI за підтримки Українського союзу промисловців та підприємців, Торгово-промислової палати України та асоціації «Український національний комітет Міжнародної Торгової Палати».


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram