logo

ORGANIC STYLE

Тренди BIOFACH-2020: вулканічний сир, морозиво з овечого молока та закуска з конопель

Тренди BIOFACH-2020: вулканічний сир, морозиво з овечого молока та закуска з конопель

ORGANIC STYLE 25.02.2020  07:05 707

Раз на рік невелике німецьке місто Нюрнберг уже 30 років поспіль стає серцем світового органічного руху. Сюди в лютому з’їжджаються виробники органіки з усього світу для презентації своєї продукції, пошуку партнерів, обміну досвідом та визначення нових тенденцій.

Виставка цього разу займала 12 павільйонів загальною площею 58 тис. кв. м, де були представлені експоненти з більш ніж 110 країн. За інформацією NürnbergMesse, на BIOFACH-2020 побувало понад 47 тис. торгових відвідувачів — на 7% менше, ніж у 2019 році, що пов’язано з ситуацією з коронавірусом.

Відкрий для себе органічну Україну

Україну цьогоріч представляло 37 компаній на двох стендах під девізом «Відкрий для себе органічну Україну». 18 компаній були в Національному павільйоні України Organic Ukraine Business Hub, 9 — на ІТС-стенді, ще кілька учасників мали індивідуальні експозиції.

«Україна вже всьоме як держава присутня на міжнародній виставці BIOFACH. Щоправда, індивідуальні експоненти виставлялися тут ще раніше. Але є дуже велика різниця представлення країни з національним павільйоном і представлення однієї компанії як окремого експонента.

Варто також відмітити, що цього року українські компанії презентували на виставці як сировину зернові, олійні, бобові культури, дикороси — ягоди та гриби, та збільшилася частка переробленої продукції. Якщо ще 5 років на нашому стенді була лише сировина, то зараз є продукція з доданою вартістю, і з кожним роком її асортимент збільшується. Я вірю, що Україна на BIOFACH буде представлена національним павільйоном щорічно, і його присутність не залежатиме від міжнародних проєктів. Дуже хочеться бачити український прапор на світових виставках», — зазначає координатор органічного компоненту швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що впроваджується FiBL у партнерстві з SAFOCO AG, Наталія Прокопчук.

За словами директора органу сертифікації «Органік Стандарт» Сергія Галашевського, BIOFACH насамперед — це майданчик для зустрічей, який дає можливість хоча б раз на рік зустрітися зі своїми партнерами з усіх куточків світу та дізнатися про основні сучасні тренди органічного сектору. Але для компаній-новачків, які вперше їдуть на виставку, безумовно, в першу чергу — це пошук клієнтів.

«Стенд для українських ягідних компаній був організований у співфінансуванні з донором — ІТС, який впроваджує вже третій рік в Україні програму з підтримки розвитку ягідного напрямку. Бенефіціаром даного проєкту є асоціація «Ягідництво України», яка формує програму потреб ягідного сектору. Проєкт розрахований на підвищення експорту з України, тож на BIOFACH були компанії, які займаються саме органічним ягідництвом. Вони представили заморожені, сублімовані та сушені ягоди, адже свіжа ягода на цій виставці неактуальна», — розповідає виконавчий директор асоціації «Ягідництво України» Олена Каіжен.

За її словами, є тенденція щодо попиту від українських ягідних компаній на участь у BIOFACH, адже торік було представлено 6 компаній, цього року — вже 9.

«Україну вже знають на ринку ягід, маємо досвід експорту. Завдяки проєкту ІТС виробники в 2018 та 2019 роках побували на 4 виставках, і вже цьогоріч BIOFACH є другою виставкою для компаній проєкту. В жовтні плануємо бути на SIAL Paris та ANUGA», — розповідає Олена Каіжен.

Єдине, що не пощастило українським ягідникам з місцем розташування. ІТС-стенд містився в одному з нових павільйонів, побудованих спеціально до BIOFACH, і тому його відвідуваність була нижчою, ніж у звичних для учасників виставки павільйонах.  

Нові продукти, які визначають тренди

Переважна більшість експонентів із різних країн представляли кінцевий продукт, готовий до споживання, розрахований відразу на торговельні мережі. Здебільшого — це продукти для здорового харчування. Також збільшилася кількість продукції для веганів та без вмісту лактози, а ще в тренді — їжа швидкого приготування та напівфабрикати.

Ключовими трендами BIOFACH цього року стали — «Упаковка», «Веган 2.0» та «Регіон 2.0» про емоційну привабливість регіональних товарів.

До речі, зона «Нові продукти та тенденції» включала павільйон, який Федеральне міністерство економіки та енергетики Німеччини спонсорує для нових інноваційних компаній, — «Німецькі новачки». Цьогоріч 25 таких новачків та стартапів представляли там свої продукти та ідеї під гаслом «Інновації, що виробляються в Німеччині».

Щороку на виставці оголошують нові органічні продукти та визначають переможців у семи категоріях, таким чином визначаючи тренди, які найближчим часом будуть панувати на ринку. На стенді, де виробники чи новачки ринку представляють інноваційні продукти чи стартапи, було зареєстровано 629 новинок.

В номінації «Свіжа їжа» перемогу здобула компанія Käserebellen GmbH за сир «Organic Volcano Rebell».

Найкраще морозиво — EISL EIS «Organic sheep’s milk ice cream — ice cream in the glass», тобто органічне морозиво з овечого молока.

У категорії «Продукти харчування, закуски та солодощі» перемогу здобула закуска з конопель з високим вмістом білка від HANS Brainfood.

Компанія Dörrwerk отримала нагороду за кращий новий продукт у категорії «Інші продукти харчування» за органічний суп.

Серед напоїв кращим визнано безглютеновий Voelkel Oat drink gluten-free від Voelkel.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram