logo

ORGANIC STYLE

В Україні дослідили ринок органічної продукції Джерело фото: AgroPortal.ua

В Україні дослідили ринок органічної продукції

ORGANIC STYLE 27.03.2019  07:30 352

В Україні за ініціативи Українського проекту бізнес-розвитку плодоовочівництва (UHBDP) провели дослідження ринку плодоовочевої органічної продукції з урахуванням проблем і потреб виробників, а також запитів та тенденцій на споживчому ринку. Наразі дані знаходяться на стадії остаточної доробки і результати дослідження будуть опубліковені та доступні найближчим часом.

Про це розповіла директор Organic Business School Олена Дейнеко під час презентації результатів «Дослідження стану, прогнозів розвитку та проблем ринку виробництва органічних ягід, фруктів та овочів в Україні» UHBDP в рамках Міжнародного конгресу «Органічна Україна 2019».

«Ринок органічного плодоовочівництва переживає бурхливий розвиток, зростає за кількістю виробників та за площами насаджень. Водночас, це складний етап, коли молодий ринок, наповнений амбіційними але не досвідченими виробниками, стикається з рядом проблем і ризиків на всіх етапах — від планування до збуту. Це дослідження розкриває проблематику ринку, і прогнози та бачення фахівців та виробників щодо подальшого розвитку і рішення проблем й викликів. До того ж треба зважати, що на цьому ринку ніколи не проводилися жодні офіційні професійні виміри та дослідження», — зазначає Олена Дейнеко.

За її словами, дані проведених досліджень дають розуміння стану та розміру ринку, а також прогнозів та аналізу тенденцій.

Кількісне дослідження було проведено за базою виробників «Органік Стандарт», які представили дані по валовому обсягу виробництва по всім групам, обсягу експортованої продукції і площ насаджень. Загалом до дослідження було залучено 168 операторів органічної продукції з 22 областей України, з яких 105 займається виключно ягодами і 111 господарств вирощують овочі та фрукти. На початку дослідження були опитані 20 експертів, досвідчених фахівців органічного ринку.

«Завдяки глибинному дослідженню ми отримали об’єктивну ситуацію в трьох аспектах: ринок і виробники — що відбувається з ринком, які тенденції серед виробників і споживачів, яким є споживчий ринок органіки; перспективи і тенденції — що відбувається на ринку виробництва; проблеми і прогнози — який розвиток ринку бачать експерти. За допомогою анкет намагалися з’ясувати стратегію бізнесу та розвитку операторів. Для цього компанії фокусувалися на шістьох напрямках: як вони планують розвиватися, які в них ринки збуту, кількість працівників, ситуація з агрономією, проблеми з якими вони стикаються», — розповідає Олена Дейнеко.

За її словами, ситуація на ринку органічної продукції є досить серйозною ф українські виробники мають низку викликів.

«Маємо ряд проблем, починаючи від браку досвіду, ризику органічного виробництва, який досить складний, дефіцит персоналу. Серед низки зовнішніх викликів з якими стикаються наші виробники під час експорту: не відповідність вимогам якості продукції, дорогі кредити, маленькі експортні партії, сильна міжнародна конкуренція», — зазначає Олена Дейнеко.

Розповідаючи про результати дослідження експерт зазначає, що з опитаних понад 60% виробників ягід планують розвиток завдяки збільшенням насаджень і росту виробництва та лише невелика частка, — близько 23% планує створювати продукти з доданою вартістю. 80% опитаних не є членами с\г кооперативу і з них лише 46% припускають, що можливо в майбутньому вони можуть об’єднуватися з іншими. Понад 70% виробників виробляють сировину. 94% мають лише сертифікацію «Органік Стандарт» і з них лише 20% розглядає можливість подаватися на сертифікацію в інших органах.

«Плодоовочева продукція не може отримати нормальний збут в Україні і опитування довело, що 70% виробників органічної продукції сьогодні мають проблеми зі збутом. Тож експерти радять активно змінювати стратегії, а найперше — збільшувати частку експорту в збуті та розвивати переробку», — зазначає Олена Дейнеко.


Людмила Лебідь, AgroPortal.ua  


Ключові новини аграрного ринку в Telegram