logo

ORGANIC STYLE

Виробник: На полицях супермаркетів мало органічних продуктів

Виробник: На полицях супермаркетів мало органічних продуктів

ORGANIC STYLE 14.11.2020  07:08 171

В українських супермаркетах органічний продукт — рідкість, оскільки мережа хоче постійної присутності на полицях, а господарства, які займаються органікою, здебільшого вирощують невеликі обсяги.

Таку думку на своїй сторінці в Instagram висловила власниця ТМ «ОСЬО» Юлія Ворощук. 

«Органічних продуктів не вистачає для продажу в мережі супермаркету, оскільки немає інфраструктури: пакування, охолодження, очистка та доставка до РЦ супермаркету. А ще малі фермери не можуть чекати «довгих грошей» від мережі, тобто більше ніж 3 тижні, — зазначає Юлія Ворощук. — Якщо всі попередні етапи ми в змозі виконати, то помити, нарізати, заморозити і розфасувати може лише завод. І щоб не втратити статус «органічного продукту», ми маємо доробку зробити лише на сертифікованому заводі. А таких на пальцях однієї руки можна перерахувати в Україні».

Проте ТМ «ОСЬО» ризикнули і вже другий рік виходять у ритейлі із замороженим органічним продуктом: минулого року в господарстві заморозили квасолю спаржеву, а цього року — порізали на шматочки ревінь і теж заморозили.

«Наступний фактор, що впливає на наявність органічного продукту, — попит. Якщо покупець не в змозі купити або не відрізняє органічний продукт від неорганічного, не розуміє всі переваги і бонуси, а бачить лише більшу вартість, то, на жаль, конкуренцію продукт з більшими витратами (органічний) не витримає», — зазначає Юлія Ворощук.

Але найголовнішою проблемою, за словами власниці ТМ «ОСЬО», є тимчасова неможливість об'єднатися в кооперативи чи бізнес-асоціації для сукупного збуту своєї продукції в межах України, як це роблять за кордоном, оскільки об'єднані виробники завжди мають сталий обсяг, гарну якість, стабільну ціну та можуть спрогнозувати й розподілити постачання.


Іванна Панасюк, AgroPortal.ua


Ключові новини аграрного ринку в Telegram